رونمایی از سنسور اندازه‌گیری آنلاین سطح آب چاه در آبفار خراسان رضوی

رونمایی از سنسور اندازه‌گیری آنلاین سطح آب چاه در آبفار خراسان رضوی

Category : اخبار

 

معاون نظارت بربهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی از رونمایی از سنسور اندازه‌گیری آنلاین سطح آب داخل چاه در این شرکت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی، نوراله قائمی در آئین رونمایی از سنسور اندازه‌گیری آنلاین سطح آب داخل چاه که با حضور مدیرعامل این شرکت انجام شد گفت: در این سنسور سطح استاتیک و دینامیک آب داخل چاه به صورت 24 ساعته در سامانه تحت وب اندازه‌گیری می‌شود.

وی افزود: این سنسور به صورت آزمایشی برای مدت 20 روز در چاه جدید آب شرب روستای ویرانی در شهرستان طرقبه شاندیز نصب شده بود که عملکرد آن موفقیت آمیز بود.

قائمی ادامه داد: با استفاده از این سنسور، اطلاعات سطح آب داخل چاه توسط کاربرانی که برای سامانه تعریف شده‌اند قابل دریافت است به طوری که بدین طریق می‌توان تغییرات سطح آب در داخل چاه را به صورت لحظه‌ای و در بازه‌های زمانی مختلف رصد نموده و تحلیل افت سطح آب در چاه را با توجه به آمار ارسالی بررسی کرد.

وی اظهار داشت: با تحلیل افت سطح آب چاه می‌توان لحظه رسیدن سطح آب به محل نصب پمپ را پیش بینی کرد و پیش از سوختن پمپ یا خشک شدن چاه، راهکار مدیریتی لازم را اتخاذ نمود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با بیان اینکه با نصب سنسور مذکور دیگر نیازی به افزایش قطر چاه برای نصب لوله متریک نمی‌باشد و قطر حفاری کمتر خواهد شد و دیگر لوله متریک نصب نمی‌شود، افزود: با این کار به طور متوسط به میزان 200 میلیون ریال در هر چاه صرفه جویی می‌شود.

به گفته قائمی، هزینه ساخت این سنسور که محصول همفکری کارشناسان واحد انرژی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی و محمدحسن زوار؛ مشاور فنی این شرکت و شرکت دانش بنیان ایستا ارتباط کاوشگر بوده و برای اولین بار در کشور ساخته شده و دقت آن مشابه نمونه خارجی است، در تولید انبوه حدود نصف قیمت مشابه خارجی آن برآورد شده است.

لینک خبر:

http://news.abfar-kh.ir/news/%D8%B3%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%DA%86%D8%A7%D9%87


Leave a Reply